پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

بیشترین تخلف‌های شب یلدا مربوط به بازار میوه | درج قیمت تولید و مصرف برای ۱۴ کالا در واحد‌های صنفی الزامی است

  • کد خبر: ۹۳۷۳۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
بیشترین تخلف‌های شب یلدا مربوط به بازار میوه | درج قیمت تولید و مصرف برای ۱۴ کالا در واحد‌های صنفی الزامی است
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: در طرح نظارتی ویژه شب یلدا که از ۲۵ آذرماه تا ۲ دی‌ماه ادامه داشت، ۴۰۰۰ بازرسی از صنف میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی‌فروشی‌ها و گل‌فروشی‌ها در بازار انجام شد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، گفت: در طرح نظارتی ویژه شب یلدا که از ۲۵ آذرماه تا ۲ دی‌ماه ادامه داشت، ۴۰۰۰ بازرسی در حوزه میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی‌فروشی‌ها و گل‌فروشی‌ها در سطح بازار انجام شد. در این بازرسی‌ها ۲۶۳ فقره پرونده ناشی از تخلف به تعزیرات فرستاده شده است که ارزش ریالی پرونده‌ها یک‌میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال است. همچنین در این ایام ۸۷۰ شکایت مردمی دریافت کردیم.


وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه میوه بوده است، گفت: در این ایام در میوه‌فروشی‌ها ۱۸۰۰ بازرسی انجام دادیم که ۱۳۵ پرونده تخلف به ارزش یک‌میلیارد و ۲۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تشکیل شده است. در صنف آجیل و خشکبار ۹۵۰ بازرسی انجام شده که ۷۵ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۴۵ میلیون و ۲۴۵ هزار ریال تنظیم شده است. در صنف شیرینی ۶۵۰ بازرسی انجام شده که ۳۸ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۷۵ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال تشکیل شده است. در صنف گل‌فروشی‌ها حدود ۶۰۰ بازرسی انجام شده که ۱۵ پرونده تخلف به ارزش ۶۷ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال تنظیم شده است.
به‌گفته وی، گران‌فروشی، نداشتن قیمت و صادرنشدن صورت‌حساب از جمله تخلفات این واحد‌های صنفی در ایام شب یلدا بوده است.

 

درج قیمت تولید و مصرف برای ۱۴ کالا در واحد‌های صنفی الزامی است

به‌گفته دلداری در راستای شفاف‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید روی ۱۴ قلم کالا، دستورالعمل عرضه این اقلام به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور اعلام شد. بر این اساس همه واحد‌های صنفی توزیع‌کننده از ۲۷ آذرماه از خرید کالا‌های آب‌معدنی، آب‌میوه، ماءالشعیر، نوشابه‌های گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و از ۴ دی‌ماه از خرید کالا‌هایی مثل پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی و دستمال کاغذی بدون درج قیمت تولیدکننده روی بسته‌بندی خودداری کنند. همچنین باید برچسب قیمت فروش با درنظرگرفتن سود و هزینه‌های مصوب برای شفاف‌سازی نصب شود.

 

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد یادآور شد: این کالا‌ها در واحد‌های صنفی هم باید با درج قیمت تمام‌شده مصرف‌کننده با احتساب سود واحد صنفی روی کالا عرضه شود. برای مثال نهایت سودی که در مرحله توزیع و مصرف باید به پوشک بچه و دستمال کاغذی اضافه شود، حدود ۲۶.۵ درصد است که قیمت نهایی مصرف‌کننده را مشخص می‌کند. یا مثلا درصد سود و هزینه پخش پودر لباس‌شویی ۲۱ درصد است. واحد‌های صنفی باید قیمت کالا را بر اساس سودی که برایشان تعیین شده است، محاسبه و اتیکت فروش برای مصرف‌کننده را روی کالا درج کنند، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.


به گفته وی، واحد‌های صنفی طبق دستورالعمل، از ۲۷ آذرماه نباید کالایی را که قیمت تولید روی آن درج نشده است، بخرند. ما می‌توانیم بر بخش خرده‌فروشی و درج قیمت برای مصرف‌کننده نظارت کنیم. کارخانجات نیز بر اساس این قانون باید حتما قیمت تولید را روی کالا درج کنند تا ما بتوانیم در خرده‌فروشی‌ها بهتر نظارت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->